W jaki sposób prowadzić rozmowy z klientami w Internecie?

Załóżmy, że Twoje dzieło, bądź usługa, właśnie zostały wystawione na sprzedaż. To kwestia czasu, zanim przyciągniesz do siebie pierwszego klienta, drugiego, a jeśli dobrze przeprowadzisz z nimi współpracę, będą do Ciebie wracać, a wr

Traktuj klientów indywidualnie – każdy jest inny. Jeśli po kilku wiadomościach zauważysz, że klient
nie jest wielkim znawcą sztuki, nie pozwól mu poczuć się, w jakimkolwiek stopniu, gorszym. Nie każdy
zna się na tym, co robisz. Gdy któryś z klientów np. zapyta Cię o wskazówki – odpowiedz z empatią.
Ta umiejętność sprawi, że klient z pewnością o Tobie na zapomni i, kto wie, może jeszcze do Ciebie
wróci!


Współpracuj. Każdy klient jest Twoim partnerem, a od chwili, gdy nawiąże z Tobą kontakt,
rozpoczynacie współpracę. Bez względu na to czy jest to dla Ciebie nowe zlecenie czy okazja na
sprzedanie Twojego dzieła – to część Twojej pracy i należy zachować się profesjonalnie. Zadawaj
pytania, które są zrozumiałe i maksymalnie precyzyjne. Pozwolą one klientowi uniknąć wątpliwości.
Nie wykonuj zlecenia „szybko” tylko oszacuj dokładnie, ile dni ono Ci zajmie. Klient zwróci uwagę na
Twoją dokładność i z pewnością uzna, że taka współpraca jest warta jego uwagi.


Nie daj klientowi czekać. Skoro już podjęliśmy wzmiankę o odpowiadaniu na wiadomości od
klientów, tutaj warto zaznaczyć, że próba testowania jego cierpliwości nie ma prawa skończyć się
dobrze. Jeśli tylko możesz, nie zwlekaj z wiadomością zwrotną – odpowiedz najszybciej, jak tylko
możesz. Klient na pewno to doceni.


Zadbaj o regularność – to Twój as w rękawie. Systematyczność w wystawianiu swoich prac to
świetny chwyt dla zainteresowanego Twoją twórczością klienta. Chęć odkrywania Twojej historii,
kawałek po kawałku, będzie tak duża, że klient mimowolnie będzie czuł przymus bycia na bieżąco z
tym, co wystawiasz. To jak wstawianie rozdziałów do Twojej biografii.


Bądź autentyczny. Chyba nie ma nic gorszego, niż udawanie kogoś, kim się nie jest. W sztuce nie ma
miejsca na obłudę. A jeśli już się pojawiła, szybko podsumuje Twoje dokonania. Skoro przedstawiasz
siebie i swoje dzieła, na które poświęciłeś tyle czasu – nie masz powodu, by cokolwiek udawać. Bądź
sobą. W ten sposób zdobędziesz należyte uznanie wśród klientów. W swoich social mediach możesz
pokazać, jak wygląda proces tworzenia dzieła. Pokaż, jak wygląda Twoja praca, uwzględniając jej
trudy.


Nie bój się prosić o opinię. Przyznaj sam, jeśli masz przed sobą dwie oferty, gdzie pierwsza jest
wysoko oceniana przez klientów, a ta druga nie zawiera żadnej opinii – wybierasz tą pierwszą.
Odbiorca pójdzie zawsze tam, gdzie większość pozostałych była przed nim. Opinia to Twoja karta
przetargowa, która zadecyduje o ostatecznej decyzji klienta. Zadowoleni klienci będą polecać Twoje
prace, a to znacznie poszerzy grono Twoich odbiorców.


Nie mów źle o konkurencji. Jeśli to, co masz powiedzieć, nie jest miłe, najlepiej nie mów nic. Jeśli
okażesz brak szacunku do innego twórcy, klienci nie okażą się wobec Ciebie zbyt wielkim
zainteresowaniem. Wypowiadaj się pozytywnie, najlepiej ogólnie, nikogo przy tym nie obrażając. W
ten sposób pokażesz, że konkurencja nie jest dla Ciebie zagrożeniem, jednocześnie ją szanując i
doceniając.

Formularz pomocy

Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało wysłane.

Uwaga, ta strona używa COOKIES. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Zamknij X